Čelem k umění #6 / Ismael de Anda III & Eugene Ahn: Hinges of the Western Hemisphere

Ismael de Anda III & Eugene Ahn: Hinges of the Western Hemisphere.
 
2. 4. 16:30, english lesson, FUD room nr. 537
 
Ismael de Anda III & Eugene Ahn present their new project Hinges of the Western Hemisphere, which they are preparing for the Altán Klamovka gallery in Prague. At the same time, they will showcase their collaboration through artistic examples of interactive video installations and interventions that incorporate both analog and digital technologies, including site-specific aerial video footage and augmented reality as a means of expanding the role of the viewer/participant. De Anda & Ahn will also share their experiences participating in international projects with the artist collective Durden and Ray Gallery in Los Angeles, as well as their curatorial projects, including exhibitions in collaboration with the Torrance Art Museum.
The title of the project for Altán Klamovka originates from the Czech translation of the phrase Hinges of the Western Hemisphere, which Ismael de Anda coined to describe a Mexican pass originally located at El Paso del Norte (Pass of the North), a geological valley connecting the northernmost part of the North American continent with Central America and extending to the tip of South America. This historic crossing point and link is situated at the gateway between El Paso, Texas, USA, and Ciudad Juarez, Mexico. From this region, Ismael’s maternal lineage traces back to the Brito family farm, specifically located in Presidio, Texas, near the outskirts of Ojinaga, Chihuahua, Mexico.
Ismael de Anda III (born in El Paso, Texas; lives and works in Los Angeles) earned his MFA from CalArts. His artistic practice employs intermedia approaches, including digital photo collage, drawing, painting, sculpture, installation, and interactive site-specific projects. He draws inspiration from his pluralistic upbringing at the U.S.-Mexico border and his life in Los Angeles. His works are often site-specific, shaped by the communities in which they are created, incorporating local places and materials.
Eugene Ahn explores the intersections of the material and virtual worlds by creating systems and experiences that challenge ways of perceiving, thinking, and being. His work is interactive, immersive, and personal, taking an interdisciplinary approach to understanding and critiquing cultural norms from a holistic perspective. Using logic, mathematics, storytelling, and myth, Ahn seeks to reimagine encounters with visual, textual, architectural, object-based, internet-based, and conceptual forms of thought.
///
Ismael de Anda III & Eugene Ahn prezentují nový projekt „Hinges of the Western Hemisphere“, který připravují pro pražskou galerii Altán Klamovka. Současně budou prezentovat svou spolupráci na uměleckých příkladech interaktivních videoinstalacích a

intervencích, které zahrnují analogové a digitální technologie, včetně site-specific leteckých videozáznamů a rozšířené reality jako prostředku rozšíření role diváka/účastníka. De Anda & Ahn se také podělí o své zkušenosti s účastí na mezinárodních projektech uměleckého kolektivu Durden and Ray Gallery v Los Angeles a s kurátorskými projekty, včetně výstav ve spojení s Torrance Art Museum.
Název projektu pro Altán Klamovka pochází z termínu v českém překladu „Kloub západní polokoule“, který Ismael de Anda vymyslel pro označení mexického průsmyku, který se původně nacházel v El Paso del Norte (Průsmyk severu), geologickém údolí, které spojuje vrchol severoamerického kontinentu se Střední Amerikou až po cíp Jižní Ameriky, na historickém křížení a spojovacím článku u brány El Paso Texas, USA/Ciudad Juarez Mexiko. Odsud vyrůstá Ismaelova mateřská linie rodinné farmy Brito, která se konkrétně nachází v Presidiu v Texasu na okraji Ojinagy v Chihuahui v Mexiku.
Ismael de Anda III (narozen v El Pasu v Texasu, žije a pracuje v Los Angeles) získal magisterský titul na CalArts. Ve své tvorbě, která využívá intermediální postupy včetně digitální fotokoláže, kresby, malby, sochy, instalace a interaktivních site-specific projektů, se Ismael de Anda inspiruje pluralitní výchovou na americko-mexické bráně a životem v Los Angeles. Jeho díla jsou často site-specific uměním, inspirovaná komunitami, v nichž vznikají, a zahrnují lokální místa a materiály.
Eugene Ahn zkoumá průsečíky materiálního a virtuálního vytvářením systémů a zážitků, které zpochybňují způsoby vnímání, myšlení a bytí. Jeho práce je interaktivní, imerzivní a osobní, s interdisciplinárním přístupem, který se snaží pochopit a kritizovat kulturní normy z holistické pozice. S využitím logiky, matematiky, příběhu a mýtu se Ahn snaží nově koncipovat setkání s vizuálním, textovým, architektonickým, objektovým, internetovým a samotným pojmem myšlenky.
Cyklus hostujících přednášek je organizován v rámci povinně volitelného studijního předmětu KDT/844 Prezentace uměleckého díla II. V letním semestru akademického roku 2024/2025 budou přednášky až na vyznačené výjimky probíhat prezenčně každou středu od 16.30 hodin na Fakultě umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v aule číslo 537. Přednášky probíhají od 26. 2. do 23. 4. 2025 a budou vždy individuálně anoncovány na webu a sociálních sítích fakulty. Celkově proběhne tedy devět přednášek.
 
Více informací o cyklu: https://fud.ujep.cz/?p=78310&preview=true

Záznamy z přednášek najdete zde: https://www.youtube.com/channel/UCNd3JAjFknxXaEfPqrPApxQ