Kamila Zhaxylykova
zhaksylykovakamilapom@gmail.com
Fèt Gede
https://solemop.itch.io/fet-gede
Víte, co je to zombie? Den mrtvých? Odkud se to vzalo? Příběh má svůj původ v otroctví a odlidštění, které prožívali zotročení lidé v Novém světě. Herní projekt Fèt Gede převypráví příběh prvního úspěšného povstání zotročených ve francouzské kolonii z let 1791-1803, která později dostala název Haiti. Tato revoluce měla dominový efekt na osvobození dalších kolonií a založení nových národů a kultur na jejich místě, které známe. Hlavní postavou je zombie dívka. Hráč za ni postupuje po mapě a plní úkoly, které posouvají děj a ukazují minulost hlavní postavy. Ve Voodoo nejsou zombie příšery, kterých je třeba se bát, ale spíše stvoření, kterými se zotročení báli stát. Jsou zbavena duše, nic si nepamatují a bezmyšlenkovitě poslouchají svého pána. Nalezením detailů a odkazů se dozvídáme informace o historii vzniku zombie, aniž bychom přišli o kanonické znaky moderních zombií v popkultuře. Navzdory vzdělávacímu charakteru hry je mnohé prezentováno neverbálně, hra se spoléhá na hráčův důvtip a ponechává prostor fantazii. Stručnost hry a příběhu hráče po průchodu rychle informuje, že se jedná o příběh o ztrátě a nalezení vlastní lidskosti. (2025)
Ymit
https://zhax.itch.io/ymit
V této demo verzi vizuálního románu se hráč stane svědkem příběhu kazašské rodiny, která bojuje o přežití v podmínkách hladomoru 30. let 20. století. Na základě skutečných událostí hra spojuje mnoho lidských zkušeností, které jsou vyprávěny prostřednictvím života fiktivních postav. (2024)
Lost in Time
https://zhax.itch.io/lost-in-time
Lost in Time (herní projekt, Unreal engine, visual studio c++). “Lost in Time” je krátká video hra, která simuluje realitu lidí s Alzheimerovou chorobou. Cílem projektu je ponořit hráče do kognitivního stavu, ve kterém se nachází více než 55 milionů lidí na celém světě. Původním konceptem projektu byly falešné autobusové zastávky stojící před pečovatelskými domy, ke kterým nejezdí žádná doprava, a účelem vytvoření těchto zastávek je zabránit lidem trpícím demencí, aby opustili pečovatelské centrum, protože sami nechápou, co se děje, a chtějí jít domů nebo někam jinam. K “ukončení”, útěku nebo návratu domů však nedochází. Ve hře není tak důležité, kde hra logicky začíná a končí, člověk může jít k počítači, začít hrát, v půlce přestat a pokračovat bude někdo jiný, ale přesto pochopí pocit ztracenosti a případné poselství projektu prostřednictvím vizuálů, cedulek, zvuků a světlu. Díky tomu se tato hra hodí spíše k výstavnímu formátu než k formátu standardních videoher. (2024)
Stáže:
2025/2026 Universidade da Madeira, Portugalsko (studijní stáž)