Šárka Cvejnová
Během studia si dlouhodobě přivydělávám jako hosteska/promotérka. Poslední akce byly pro firmu Delonghi, kdy jsem promovala kávovar v obchodu Planeo Elektro. Nabízela jsem lidem zdarma kávu a sdělovala jim informace o kávovaru a nových produktech. Cíl akce byl dostat se do paměti spotřebitele jako značka pravého italského životního stylu. V roli hostesky jsem se ocitla v pozici, kdy moje práce byla naslouchat lidem. Při školení jsme byli poučeni, že pokud chceme něco prodat, máme „poslouchat a poslouchat“ a zákazník nám sám řekne, co potřebuje. V tomto případě – při pití kávy, se ono „poslouchat, poslouchat“ změnilo ve vyslechnutí několika životních příběhů a v navázání hovorů, ke kterým by určitě nikdy nedošlo za jiné běžné situace. Vytvořila jsem objekt z bílých plastových kelímků. Dohromady je jich 1200, zhruba počet lidí, kterým jsem podala kávu. Objekt je doprovázen zvukovou stopou mnou převyprávěných příběhů, které odděluji frází „Dobrý den, dáte si kávu?“.