Umění oceňovat

Jak konkrétně probíhá výběr a hodnocení umělkyň a umělců v rámci uměleckých ocenění a popřípadě také hodnocení a oceňování na půdě vysokých uměleckých škol, v rámci výstavních a dalších projektů? Jakou má tento výběr a hodnocení relevanci či „objektivitu“? Kdo, jak a koho vybírá je vždy diskutabilní, mnohdy až kontroverzní téma. Vždy se pojí s nevyřčenými mechanismy, osobními postoji, rozporuplnými emocemi.
Nedílnou součástí projektu jsou živé akce – performance, veřejná diskuse i participativní program pro divačky a diváky a také speciální webová platforma, která umožní doplnit výstavu o větší množství (zejména textových) materiálů a zároveň bude sloužit zájemcům o nastíněná témata i v budoucnosti jako možný rozcestník a archiv informací.
Projekt by tak měl sloužit jako experimentální polyfonní prostor, zahrnující výstavní polohu, archivní materiály, stávající i nová umělecká díla, umělecky pojaté výzkumné materiály a komentáře, ale i intenzivní sérii živých akcí a interaktivních programů pro veřejnost.