Letní sklizeň 2020

Virtuální výstava klauzurních prací studentů Fakulty umění a designu
Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

Design interiéru

Aneta Krupková

1. MgA.

Návrh rekultivace převlékáren koupaliště Brná
—součástí návrhu je nová přestavba perforované fasády, která se slévá tvarově do funkce mobiliáře, který je její součástí

Hlavním důvodem mé intervence k návrhu je dnešní vizuálně nedostatečná kvalita i rušivý element celého traktu převlékáren krásné funkcionalistické stavby ze 30.let. Ráda bych podtrhla horizontální linku, která je častým detailem funkcionalistické architektury v podobě zábradlí, oken atp. Dlouhý pás převlékáren s nekončným počtem umakartových úzkých dveří degraduje celkový zvhled komplexu. Každé dveře jsou číslovány zřejmě kvůli možnosti pronájmu jedné z převlékáren. Převlékárny by měly být funkční, veřejnou a automatickou součástí koupaliště a měly by kotextuálně zapadat do celkového vizuálu komplexu.

V tomto směru se domnívám, že komplexu chybí ucelený koncept rekultivace a také možnost úložného prostoru pro uživatele. Navrhla bych co nejjednodušší formu a hmotu nových převlékáren, které by vizuálně doplnily celou fasádu. Také bych ráda poupravila nynější podlahu a sjednotila povrchy.

Celý komplex také postrádá jednotný a kvalitní mobiliář, takže navrhuji mobilář, který by byl součástí celého pásu nové stěny převlékáren. V rytmu různě velkých stupínků. Na některých se bude dát sedět, na něktrých ležet. Dnes slouží předprostor převlékáren k opalování, takže tato nová forma sjednocené hmoty se mi zdá jako navazující nový zásah do už zažitého.

Při prohlídce koupaliště jsem zjistila, že 90% převlékáren je prázdných a jejich pronájem je spíše na škodu, než k užitku. Návštěvníci se oblékají i přes nespočet převlékáren venku, zřejmě mají do převlékáren zakázáno chodit nebo je jim tento prostor nepříjemný. Celý komplex postrádá nějaký sjednocený vizuál a možnost úložišť. Celý komplex se postupně rekonstruuje, ale bohužel ne pod dohledem někoho, kdo by tyto zásahy udržel ve sjednoceném, navazujícím, respektujícím a kontextuálně kvalitním vizuálu.